Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

Πόσo κοστίζει στην εφορία μία φορολογική δήλωση σε χαρτί;


Μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμάται πως το 60% των Σουηδών θα υποβάλλει φορολογικές δηλώσεις με ηλεκτρονικό τρόπο (περίπου 4,45 εκατομμύρια φορολογούμενοι σε σύνολο 7,4 εκατ.), αλλά η αρμόδια υπηρεσία της χώρας (Swedish Tax Agency - STA) δεν είναι καθόλου ευχαριστημένη! Πρόσφατα ο Kay Kojer, business developer στην STA δήλωσε πως στόχος της υπηρεσίας είναι το ποσοστό δηλώσεων που υποβάλλεται ηλεκτρονικά να φτάσει το 80%, επισημαίνοντας ότι το δημόσιο εξοικονομεί τεράστια ποσά.

Πόσα; Η υπηρεσία πληρώνει σήμερα περί τα δύο ευρώ για κάθε φορολογική δήλωση που παραλαμβάνει με φάκελλο και στη συνέχεια σκανάρει. Για κάθε πολυσέλιδη δήλωση (όπως οι ελληνικές δηλαδή...) επιβαρύνεται με 20 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος - σε χρήμα και χρόνο - για τη διόρθωση των λαθών (π.χ. οι εφορίες πρέπει να επικοινωνήσουν με τον φορολογούμενο, κλπ μόνο και μόνο επειδή έκανε λάθος σε μια πρόσθεση ή αφαίρεση).

Στην Ελλάδα, για το οικονομικό έτος 2008, περίπου 800.000 φορολογούμενοι υπέβαλλαν ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους. Εχουμε άραγε υπολογίσει πόσο κοστίζει σήμερα στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) η επεξεργασία μιας φορολογικής δήλωσης που οι ανά την Ελλάδα εφορίες παραλαμβάνουν σε χαρτί; Εχουμε υπολογίσει πόσα εκατομμύρια ευρώ σπαταλήθηκαν για την εισαγωγή των στοιχείων ακινήτων (το περίφημο Ε9) στο ηλεκτρονικό σύστημα που ουδέποτε λειτούργησε ικανοποιητικά; Συμβάσεις επί συμβάσεων, ταλαιπωρία για το προσωπικό, αλλά αποτέλεσμα μηδέν.


Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη απόπειρα δημιουργίας του περιουσιολογίου, οι περισσότεροι Ελληνες φορολογούμενοι συμπληρώνουν κάθε χρόνο ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ τη δήλωση με τα ακίνητα που κατέχουν (ως ακτήμων δεν υφίσταμαι τη διαδικασία...). Απαιτούνται επισκέψεις επί επισκέψεων σε λογιστές και εφορίες προκειμένου να ολοκληρωθεί το Ε9.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ πρέπει να αναπτυχθούν μάλλον και τα περισσότερα συστήματα πέριξ του "νέου" TAXIS...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου