Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Τα ΚΕΠ ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης. Μπρρρρ...

Μια φορά και έναν καιρό τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ήταν το απάγκιο του ταλαίπωρου Ελληνα που έτρεχε από υπηρεσία σε υπηρεσία για μια απλή υπόθεση. Εδώ και καιρό, δυστυχώς, αρκετά από τα ΚΕΠ έχουν σταματήσει να είναι κέντρα εξυπηρέτησης και έχουν μετατραπεί σε κέντρα ταλαιπωρίας. Κάτι η έλλειψη προσωπικού (πολλά άδεια γραφεία συναντώ στο ΚΕΠ της Αγ. Λαύρας στα Αν. Πατήσια...) κάτι η απουσία τεχνολογικής υποδομής (ακόμα στέλνουν και λαμβάνουν κάποια έγγραφα με φαξ...), τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών έχασαν την παλιά τους αίγλη. 

Στο νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 2006/123/ΕΚ που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι την Κυριακή προβλέπεται ότι τα ΚΕΠ θα λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης ώστε να εξυπηρετούν, κατά 100% με ηλεκτρονικό τρόπο, τους ξένους πολίτες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στην Ελλάδα. 

Θα καλύπτουν δηλαδή:


"α) το σύνολο των διαδικασιών και διατυπώσεων που είναι απαραίτητες για την πρόσβαση στις αντίστοιχες δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών στην ελληνική επικράτεια και ιδίως όλες τις αναγκαίες δηλώσεις, κοινοποιήσεις ή αιτήσεις για χορήγηση άδειας από τις αρμόδιες αρχές, περιλαμβανομένων των αιτήσεων για την καταχώριση σε μητρώα και βάσεις δεδομένων ή την εγγραφή σε επαγγελματικούς φορείς και συλλόγους∙
β) τις αιτήσεις για χορήγηση άδειας για την άσκηση των εν λόγω δραστηριοτήτων παροχής υπηρεσιών στην Ελλάδα από ξένους".


Βέβαια ο τρόπος λειτουργίας των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης θα καθοριστεί με υπουργικές αποφάσεις. Αλλες τόσες υπουργικές αποφάσεις απαιτούνται και για να προσδιοριστεί πως ακριβώς θα παρέχονται με ηλεκτρονικό τρόπο όλες οι υπηρεσίες προς τους επαγγελματίες του εξωτερικού που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα...

Το άρθρο 9 του σχεδίου νόμου προβλέπει ότι "όλες οι αρμόδιες αρχές, όπως υπηρεσίες Υπουργείων, Περιφερειών, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.), Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) πρώτου και δεύτερου βαθμού, ανεξάρτητες διοικητικές αρχές, ή υπηρεσίες νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.) του δημόσιου τομέα, εξασφαλίζουν ότι όλες οι διαδικασίες και οι διατυπώσεις για την πρόσβαση σε δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών διεκπεραιώνονται εύκολα από απόσταση και με ηλεκτρονικά μέσα μέσω του Ενιαίου Κέντρου Εξυπηρέτησης και των αρμοδίων αρχών. Ειδικότερα, τα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης διασφαλίζουν την υποδοχή αιτημάτων και την αποστολή απαντήσεων για θέματα του παρόντος νόμου από διαδικτυακό τόπο".

Πάνω που αρχίζεις να νιώθεις καλύτερα, διαβάζεις την επόμενη παράγραφο και καταλαβαίνεις τι σημαίνει γραφειοκρατικός παραλογισμός: "Τα καθ’ ύλη αρμόδια Υπουργεία έχουν την ευθύνη της εναρμόνισης των διοικητικών διαδικασιών προς τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Για την διεκπεραίωση των διοικητικών διαδικασιών που περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου από τα ΚΕΠ, ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης, εκδίδονται κοινές αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 3013/2002. Με όμοιες αποφάσεις ρυθμίζονται και τα συναφή με τη διεκπεραίωση των συγκεκριμένων διαδικασιών θέματα ηλεκτρονικής ανταλλαγής στοιχείων".

Μεταξύ των αρχών της Ανοικτής Διακυβέρνησης πρέπει να είναι και η κατάθεση νομοσχεδίων που χαρακτηρίζονται από πληρότητα, δηλαδή δεν απαιτούν δεκάδες υπουργικές αποφάσεις προκειμένου να εφαρμοστούν. Ειδικά για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως είναι η επαγγελματική δραστηριότητα Ευρωπαίων πολιτών στην Ελλάδα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου