Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Ηλεκτρονικό Σύστημα για εισιτήρια αρχαιολογικών χώρων. Αμήν και πότε!

Μιλώντας σήμερα με τους δημοσιογράφους που καλύπτουν το τουριστικό ρεπορτάζ, ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος είπε πως ετοιμάζεται πληφοροριακό σύστημα για την online παρακολούθηση των πωλήσεων εισιτηρίων στους αρχαιολογικούς χώρους ανά την Ελλάδα. Ο κ. Γερουλάνος άφησε να εννοηθεί πως τα κρατικά ταμεία χάνουν έσοδα (το "νιώθει" είπε χαρακτηριστικά) επειδή δεν υπάρχει στοιχειώδης τεχνολογική υποδομή στο σημαντικότερο τομέα της χώρας, δηλαδή τον πολιτισμό. Φαντάζει απίστευτο αλλά κανείς τουρίστας δε μπορεί να αγοράσει με ηλεκτρονικό τρόπο εισιτήρια για κανέναν αρχαιολογικό χώρο της Ελλάδας.

Αμήν και πότε! Μια ματιά στα έργα του υπουργείου Πολιτισμού που είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα "Κοινωνία της Πληροφορίας" αποδεικνύει πως σχεδόν κανένα δεν ολοκληρώθηκε. Δεν αναφερόμαστε στα περίφημα ηλεκτρονικά συστήματα πολυμέσων που θα εγκαθίσταντο σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Ούτε τα έργα ψηφιοποίησης του τεράστιου πολιτιστικού μας αποθέματος δεν προχώρησαν.

* By the way, που ήταν η αρμόδια υφυπουργός Τουρισμού Αντζ. Γκερέκου και δεν ήλθε στη σημερινή συνάντηση;

Σημειώση: Ο @nootropia μου είπε σήμερα (9/4) στο twitter πως το ηλεκτρονικό σύστημα εισιτηρίων είναι έτοιμο, αλλά δεν το παραλαμβάνουν για γραφειοκρατικούς λόγους. Η πρώτη φάση είχε ξεκινήσει το 2002 και τελικά το 2006 φαίνεται πως ανατέθηκε στην OTEplus, θυγατρική του ΟΤΕ, το έργο"Ανάπτυξη Αυτοματοποιημένων Συστημάτων Πώλησης Εισητηρίων και Ελέγχου Πρόσβασης σε σημαντικά Μουσεία και Αρχαιολογικούς Χώρους στην Ελλάδα". Κύριος του έργου είναι ο Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ). Ως ημερομηνία παράδοσης αναφέρεται ο Φεβρουάριος του 2011.


 Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΟΤΕplus, η εταιρεία "έχει αναλάβει, με τη συνεργασία 3 υπεργολάβων, την εκτέλεση του Έργου, που ως τελικό στόχο έχει την προμήθεια, ανάπτυξη, εγκατάσταση, προσαρμογή και συντήρηση του απαραίτητου εξοπλισμού και λογισμικού για την παροχή ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Πρόσβασης (ΟΣΔΠ).
Το σύστημα αυτό θα καλύπτει τις ακόλουθες απαιτήσεις:

1. Αυτοματοποιημένο σύστημα πώλησης εισιτηρίων για 18 επιλεγμένα Μουσεία και Αρχαιολογικού Χώρους σε όλη την επικράτεια,
2. Αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πρόσβασης (εισόδου-εξόδου) του κοινού στα επιλεγμένα Μουσεία και Αρχαιολογικούς Χώρους, και
3. Σύστημα Διαχείρισης εσόδων από τις πωλήσεις των εισιτηρίων.


Πιο αναλυτικά, το αντικείμενο του έργου προέβλεπε τα εξής:

• Διασύνδεση κάθε τοπικού συστήματος κάθε αρχαιολογικού χώρου με υφιστάμενο σύστημα κεντρικής οικονομικής παρακολούθησης του ΟΠΕΠ,
• Υλοποίηση όλων των απαιτούμενων εργασιών κατασκευαστικού χαρακτήρα για την εγκατάσταση του εξοπλισμού,
• Eξασφάλιση της διασύνδεσης του εξοπλισμού του Ολοκληρωμένου Συστήματος Πώλησης Εισιτηρίων (ΟΣΠΕ) των επιλεγμένων σημαντικών Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων,
• Διασύνδεση των Τοπικών Κεντρικών Σταθμών Διαχείρισης (ΤΚΣΔ) του κάθε ΟΣΠΕ με το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης Επιμέρους Τοπικών Σταθμών (ΚΣΔΕΤΣ),
• Παροχή απαραίτητης εκπαίδευσης επιλεγμένου προσωπικού που χειρίζεται το νέο σύστημα
• Παροχή 3ετους πλήρους εγγύησης τεχνικής υποστήριξης των συστημάτων.
'

1 σχόλιο:

  1. ΟΠΕΠ τι είπες πάλι φίλε... Τουλάχιστον η προηγούμενη, επί ΝΔ θητεία, ήταν τόσο αμαρτωλή που τα Σόδομα και τα Γόμορα ωχριούν μπρος στα πάρτι τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή