Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Μέχρι 30 Σεπτεμβρίου οριστικοποιείται η ατζέντα ΓΑΠ για δράσεις ΤΠΕ

Μέχρι το τέλος του μήνα, το γραφείο του αντιπροέδρου Θεοδ. Πάγκαλου θα έχει αποτυπώσει την ακριβή εικόνα (πορεία σχεδιασμού, χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, κλπ) των 24 πρωτοβουλιών για τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) που περιλαμβάνονται στην ατζέντα του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου. Η υλοποίηση των συγκεκριμένων πρωτοβουλιών (που δεν είναι και εύκολη, όπως διαπιστώνουν όσοι ασχολούνται με έργα όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση...) εκτιμάται πως μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση πόρων που προσεγγίζουν τα 10 δισ. ευρώ.

Σήμερα, ο Θεοδ. Πάγκαλος έστειλε επιστολή στα στελέχη περίπου 10 υπουργείων τα οποία απαρτίζουν την επιτελική ομάδα η οποία συνεδριάζει (από τις αρχές Ιουλίου) υπό την παρακολούθηση του αντιπροέδρου. 

Στην επιστολή αναφέρεται πως εντός των προσεχών ημερών πρέπει να καθοριστεί με λεπτομέρειες το περιεχόμενο των 24 πρωτοβουλιών (οι 11 από τις οποίες - όπως το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης ή το σύστημα για την online παρακολούθηση του προϋπολογισμού - θεωρούνται άμεσης προτεραιότητας από το Μέγαρο Μαξίμου), αλλά και να αποφασιστούν σαφή χρονοδιαγράμματα υλοποίησης.

Μάλιστα, το γραφείο Παγκάλου σχεδιάζει να παρουσιάσει την πρώτη έκθεση προόδου των 24 πρωτοβουλιών μέσα στις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου.

Από την επιστολή προκύπτει πως στις περισσότερες των περιπτώσεων, η επιτελική ομάδα υπό τον Θεοδ. Πάγκαλο ξεκινά σχεδόν απ' το μηδέν. Υπάρχουν και πρωτοβουλίες οι οποίες θα "κουμπώσουν" με έργα που είχαν γίνει σε προηγούμενα ΚΠΣ, όπως το Σύζευξις ΙΙ και τα Εθνικά Μητρώα. 

Α, ξέχασα: Μία από τις 24 πρωτοβουλίες στην ατζέντα του πρωθυπουργού είναι η αξιοποίηση των έργων του Γ'ΚΠΣ που παραδόθηκαν ημιτελή ή δεν λειτουργούν!

Διαβάστε μερικά σημεία της επιστολής

"Ο Πρωθυπουργός μετά τις εκλογές και την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας διαμόρφωσε την ατζέντα για την υλοποίηση μεγάλων δράσεων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, οι οποίες θα βοηθήσουν το κράτος να μηχανογραφηθεί, να καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή, να ελέγξει αποτελεσματικά τις δαπάνες, να εξορθολογίσει τον δημόσιο τομέα, να διαχειριστεί αποτελεσματικά το ανθρώπινο δυναμικό του, να δημιουργήσει νέες υποδομές στην κατεύθυνση της ανάπτυξης, να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία, να προβάλει αποτελεσματικά το τουριστικό προϊόν της χώρας μας.

Η ατζέντα του Πρωθυπουργού περιλαμβάνει συνολικά 24 βασικές δράσεις, με τις 11 να αποτελούν δράσεις άμεσης προτεραιότητας (με έντονα γράμματα):

1. Θεσμικό Πλαίσιο Προμηθειών και Ηλεκτρονικές Προμήθειες
2. Αγορά Καυσίμων
3. Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση
4. Ενιαία Αρχή Μισθοδοσίας και Μητρώο Δημοσίων Υπαλλήλων
5. Παραγωγική Λειτουργία Πληροφοριακών Συστημάτων Νοσοκομείων
6. Κάρτα Πολίτη
7. Online Παρακολούθηση Προϋπολογισμού
8. Γεωδεδομένα και Υπηρεσίες στο Δημόσιο Τομέα
9. Εθνικά Μητρώα
10. Εθνική Υπηρεσία Ταυτοποίησης και Αυθεντικοποίησης
11. Ευρυζωνικότητα, Εθνικό Δίκτυο FFTH
12. Δίκτυο Δημόσιας Διοίκησης – Σύζευξις ΙΙ
13. Υπολογιστικές Υποδομές (Cloud computing)
14. Σχολείο, Πανεπιστήμιο της Γνώσης
15. Πολιτιστικό – Τουριστικό Περιεχόμενο
16. Περιουσία Δημοσίου
17. Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για τη Φορολογική Δικαιοσύνη
18. e-Καλλικράτης
19. Δημιουργία – Έναρξη επιχείρησης σε ένα βήμα
20. Ψηφιακή Δικαιοσύνη
21. Ανοιχτά Δημόσια Δεδομένα
22. Αξιοποίηση έργων Γ ΚΠΣ
23. Ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων
24. Σύστημα διαχείρισης αποδείξεων και λοιπών φορολογικών στοιχείων

Η κάθε δράση απαιτεί την οριζόντια κινητοποίηση Υπουργείων και Υπηρεσιών και σε συνδυασμό με τις διαδικασίες του δημοσίου, ανακύπτουν σημαντικά εμπόδια στην υλοποίησή τους, τα οποία και δημιουργούν καθυστερήσεις.

Για τον καλύτερο συντονισμό υλοποίησης πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιουλίου 2010 στο Γραφείο
μου συνάντηση με όλους τους αρμόδιους Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς που σχετίζονται με
δράσεις τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.

Στη συνάντηση αποφασίσαμε να λειτουργήσει με συνεργασία του Γραφείου μου με το Γραφείο
του Πρωθυπουργού μια υποστηρικτική επιτελική ομάδα (...).

Η ομάδα έχει ξεκινήσει τις πρώτες συναντήσεις τον Ιούλιο και ήδη προχωράει στον 2ο κύκλο συναντήσεων. Στόχος είναι έως 30 Σεπτεμβρίου να υπάρχει ξεκάθαρη αποτύπωση των δράσεων, των βημάτων και του βαθμού υλοποίησης του κάθε βήματος, των υπεύθυνων υλοποίησης καθώς και σαφή χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης. Στις αρχές Οκτώβρη θα δημοσιεύσουμε και την πρώτη αναφορά προόδου υλοποίησης των δράσεων στο διαδίκτυο.

Στόχος μας είναι ο καλύτερος συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών για την επιτάχυνση υλοποίησης των δράσεων, καθώς εκτιμάται ότι η εφαρμογή τους θα εξοικονομήσει άνω των 10 δις στον κρατικό προϋπολογισμό".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου