Εξωραϊζει την εικόνα των έργων πληροφορικής στο δημόσιο, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε χρήσιμα συμπεράσματα...
Με αφορμή την πορεία ολοκλήρωσης των ενεργειών του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», το οποίο αναμένεται να κλείσει οριστικά εντός του έτους, η Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού και το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας δημοσιεύουν μελέτη με τίτλο «Ανάλυση έργων και Τελικών Δικαιούχων του Ε.Π. "Κοινωνία της Πληροφορίας"» και έρευνα με τίτλο «Αποτύπωση, λειτουργία και αξιολόγηση των Πληροφοριακών Συστημάτων και των Διαδικτυακών Πυλών που χρηματοδοτήθηκαν κατά το Γ΄ΚΠΣ από το Ε.Π. “Κοινωνία της Πληροφορίας”».
Η μελέτη περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για το σύνολο των έργων που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας», από τα οποία προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα για την αξιοποίηση του προγράμματος ανά κατηγορίες έργων, τελικών δικαιούχων, προϋπολογισμού και χωροθέτησης.
Η έρευνα είχε ως στόχο να διαπιστωθεί σε ποια κατάσταση βρίσκονται σήμερα μεγάλα έργα, τα οποία υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας». Για τη διεξαγωγή της, προετοιμάστηκε από την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού και στάλθηκε από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας online ερωτηματολόγιο σε όλους τους δικαιούχους των έργων Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων, Διαδικτυακών Πυλών και Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων με προϋπολογισμό ένταξης ≥ 500.000€. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, στο οποίο απάντησαν 74 τελικοί δικαιούχοι για 101 από τα 141 έργα που πληρούν τις προϋποθέσεις της έρευνας, οδηγούν στην εξαγωγή εξαιρετικά χρήσιμων συμπερασμάτων για την ανάπτυξη, λειτουργία και χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων και Διαδικτυακών Πυλών που υλοποιήθηκαν από το Ε.Π. «ΚτΠ» με προϋπολογισμό ≥ 500.000€.
Α) Από τα συμπεράσματα της μελέτης αναφέρονται ενδεικτικά τα εξής:
• Μεγάλη απορροφητικότητα από τα «μικρά» έργα
Συγκεκριμένα, αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 5.676 έργων του προγράμματος, τα 49 με προϋπολογισμό ≥ 10 εκατομμυρίων ευρώ δεσμεύουν το 51,68% του προϋπολογισμού των ενταγμένων έργων, ενώ τα έργα κάτω των 100.000€ φέρουν το μεγαλύτερο όγκο (4.462 έργα), αποτελώντας όμως μόλις το 4,23% του συνολικού προϋπολογισμού. Ωστόσο, τα «μικρά» αυτά έργα εμφανίζουν τον υψηλότερο λόγο δαπάνης/σύμβασης (95,37%), υποδηλώνοντας υψηλή αποτελεσματικότητα υλοποίησης. Ο αντίστοιχος λόγος για έργα ≥10 εκατ. € διαμορφώνεται σε ποσοστό 86,58% και για έργα από 5-9,9 εκατ. € σε ποσοστό 79,08%.
• Ο Ευρύτερος Δημόσιος Τομέας σημειώνει υψηλά ποσοστά στις εντάξεις, αλλά χαμηλά ποσοστά στην απορρόφηση
Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των έργων ανά κατηγορία τελικού δικαιούχου, σε επίπεδο προϋπολογισμού ένταξης, η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.» συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό (25,78%), ενώ ακολουθούν ο Ευρύτερος Δημόσιος Τομέας (24,89%) και τα Υπουργεία/Γενικές Γραμματείες με ποσοστό 16,4%. Ως προς το λόγο δαπάνης/σύμβασης, ωστόσο, ο Ευρύτερος Δημόσιος Τομέας εμφανίζει τη χαμηλότερη επίδοση, της τάξης του 74,4%. Συνολικά, θα μπορούσε να αναφερθεί ότι ο προϋπολογισμός των έργων που ανήκουν στη γενική κατηγορία έργων δημόσιων ή ευρύτερων δημόσιων φορέων ανέρχεται σε ποσοστό 80,13% του συνόλου, χωρίς ωστόσο να «μεταφράζεται» αυτό το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό σε αντίστοιχη διείσδυση των ηλεκτρονικών δημόσιων υπηρεσιών στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς το 2008 μόλις το 6% των Ελλήνων πραγματοποίησε ολοκληρωμένες συναλλαγές με το δημόσιο ηλεκτρονικά.
• Πρωτιά σε Περιφέρεια Θεσσαλίας
Η γεωγραφική ανάλυση των έργων του ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας» ανέδειξε την Περιφέρεια της Θεσσαλίας ως αυτή με τον υψηλότερο λόγο δαπάνης/σύμβασης (90,31%) σε αντίθεση με τις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας (75,86%) και Στερεάς (80,05%), οι οποίες παρουσιάζουν τα χαμηλότερα αντίστοιχα ποσοστά. Σε επίπεδο προϋπολογισμού ένταξης, τα έργα Τοπικής Εμβέλειας δεσμεύουν το 30,88% του προϋπολογισμού των ενταγμένων, ενώ ο μέσος προϋπολογισμός έργου Τοπικής Εμβέλειας είναι 139.529 € έναντι 4.753.013 € του μέσου προϋπολογισμού έργων Εθνικής Εμβέλειας.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε κατηγοριοποίηση των έργων με βάση το είδος επένδυσης που χρηματοδοτήθηκε. Αν εξαιρέσουμε την κατηγορία «Σχολεία, ΑΕΙ/ΤΕΙ (εξοπλισμός/Υποδομές/Δίκτυα/Λογισμικό/ΕΔΕΤ)», η πλειοψηφία των έργων ανήκουν στις κατηγορίες «Μελέτες/Σύμβουλοι Τεχνικής Υποστήριξης» (5,34%) και «Ψηφιοποίηση» (4,46%). Από άποψη προϋπολογισμού ένταξης, οι ‘πρωτιές’ αλλάζουν ως εξής, «Πληροφοριακά Συστήματα» (19,98%) και «Έργα Κατάρτισης - Εκπαίδευσης» (17,94%).
Σημειώνεται ότι κατά την ολοκλήρωση της παρούσας ανάλυσης, η καταγραφή των τελικών δαπανών του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» βρισκόταν ακόμη σε εξέλιξη, γεγονός που θα οδηγήσει σε πιθανή διαφοροποίηση ορισμένων στοιχείων με την ολοκλήρωση του Προγράμματος.
Β) Από την έρευνα για τη λειτουργία των μεγάλων έργων προέκυψαν ενδεικτικά τα εξής αξιοσημείωτα συμπεράσματα:
• Χρήση συστημάτων GIS
Τα μισά από τα υλοποιημένα έργα (53%) έδωσαν συνδυαστικά Ολοκληρωμένα Πληροφοριακά Συστήματα και Διαδικτυακές Πύλες, ενώ μόλις 1 στα 4 έργα έχει ενσωματώσει και Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα (GIS).
• 2 στα 5 έργα υστερούν στην ικανοποίηση των αρχικών τους στόχων
Ενώ 4 στα 5 έργα (80%) υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο συγκεκριμένης στρατηγικής του φορέα, παρόλα αυτά μόνο το 61% αυτών φέρονται να έχουν επιτύχει σε ικανοποιητικό βαθμό τους στόχους τους. Αιτία για το γεγονός αυτό φαίνεται να αποτελεί κυρίως η δυσκολία προσαρμογής των στελεχών του φορέα ή των χρηστών του κάθε έργου, παρόλο που σε ποσοστό 85% έλαβε χώρα πρόγραμμα εκπαίδευσης για εξοικείωση με τη νέα υπηρεσία.
Αυτό που προκύπτει ως ζητούμενο, από τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο, είναι περισσότερες ώρες πρακτικής εκπαίδευσης επί του αντικειμένου και ομογενοποίηση των διαδικασιών.
• 69% των έργων σε πλήρη παραγωγική λειτουργία
1 στα 5 έργα βρίσκεται σε μερική παραγωγική λειτουργία και 1 στα 10 δεν έχει λειτουργήσει ακόμη, κυρίως λόγω ελλιπούς ετοιμότητας των φορέων σε θέματα οργάνωσης.
• 62% των έργων δεν αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό σε σχέση με τις δυνατότητές τους
Μόλις το 32% των έργων διαθέτουν πολύ υψηλά (75% - 100%) επίπεδα χρήσης των συστημάτων τόσο ως προς τις προδιαγραφές τους, όσο και ως προς τις απαιτήσεις/ δυνατότητες του φορέα.
• Κυρίως υπηρεσίες επιπέδου 1
Η μεγάλη πλειοψηφία των έργων προσφέρει μόνο υπηρεσίες πληροφοριακού χαρακτήρα, δηλαδή υπηρεσίες επιπέδου 1 και δε διασυνδέεται με άλλα Πληροφοριακά Συστήματα.
• Μόνο για το 28% των έργων δεν απαιτείται και δεν είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του συστήματος η ανανέωση αδειών χρήσης λογισμικού.
• Υλοποίηση: Ζητούμενο η συνέπεια και η διοικητική υποστήριξη
Ως προς την υλοποίηση των έργων, τα προβλήματα που αναφέρθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό είναι η ελλιπής διοικητική υποστήριξη από το φορέα και η μειωμένη συνέπειά του σε σχέση με την παράδοση των παραδοτέων.
• Λειτουργία: Ζητούμενο η εκπαίδευση του προσωπικού
Ως σοβαρότερο πρόβλημα κατά τη λειτουργία των έργων αναφέρεται η έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού. Όλα τα συμπεράσματα συγκλίνουν, συνεπώς, ως προς την ανάγκη αποτελεσματικότερης προετοιμασίας και εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού εν όψει της λειτουργίας των έργων.
Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αποτελούν μια ενδεικτική αναφορά στα διαθέσιμα συνολικά στοιχεία υλοποίησης του ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας». Στόχος της δημοσιοποίησής τους είναι, αφενός η αντικειμενική και λεπτομερής αποτύπωση της επιτευχθείσας προόδου και, αφετέρου, η βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση των διδαγμάτων κατά την υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Επιπλέον, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί κατά το δυνατόν η αξιοποίηση των έργων που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» έχει συσταθεί ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή στελεχών από την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού, την Ειδική Γραμματεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το Γραφείο του Πρωθυπουργού, το Υπουργείο Εσωτερικών, την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε και το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Η επιτροπή αυτή, αξιολογώντας και αξιοποιώντας και τα αποτελέσματα της προαναφερθείσας έρευνας, έχει ως στόχο τον εντοπισμό των προβλημάτων λειτουργίας και απόδοσης των έργων του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» και την προώθηση εναλλακτικών λύσεων, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος απαξίωσής τους και να επιτευχθεί ο σκοπός για τον οποίο άλλωστε υλοποιήθηκαν.
Τα συνολικά κείμενα της μελέτης και της έρευνας βρίσκονται διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας στις παρακάτω διευθύνσεις:
http://www.observatory.gr/page/default.asp?la=1&id=2101&pk=437&return=183
http://www.observatory.gr/page/default.asp?la=1&id=2101&pk=438&return=183
καθώς και στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» www.infosoc.gr.
Η μελέτη περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για το σύνολο των έργων που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας», από τα οποία προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα για την αξιοποίηση του προγράμματος ανά κατηγορίες έργων, τελικών δικαιούχων, προϋπολογισμού και χωροθέτησης.
Η έρευνα είχε ως στόχο να διαπιστωθεί σε ποια κατάσταση βρίσκονται σήμερα μεγάλα έργα, τα οποία υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας». Για τη διεξαγωγή της, προετοιμάστηκε από την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού και στάλθηκε από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας online ερωτηματολόγιο σε όλους τους δικαιούχους των έργων Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων, Διαδικτυακών Πυλών και Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων με προϋπολογισμό ένταξης ≥ 500.000€. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, στο οποίο απάντησαν 74 τελικοί δικαιούχοι για 101 από τα 141 έργα που πληρούν τις προϋποθέσεις της έρευνας, οδηγούν στην εξαγωγή εξαιρετικά χρήσιμων συμπερασμάτων για την ανάπτυξη, λειτουργία και χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων και Διαδικτυακών Πυλών που υλοποιήθηκαν από το Ε.Π. «ΚτΠ» με προϋπολογισμό ≥ 500.000€.
Α) Από τα συμπεράσματα της μελέτης αναφέρονται ενδεικτικά τα εξής:
• Μεγάλη απορροφητικότητα από τα «μικρά» έργα
Συγκεκριμένα, αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 5.676 έργων του προγράμματος, τα 49 με προϋπολογισμό ≥ 10 εκατομμυρίων ευρώ δεσμεύουν το 51,68% του προϋπολογισμού των ενταγμένων έργων, ενώ τα έργα κάτω των 100.000€ φέρουν το μεγαλύτερο όγκο (4.462 έργα), αποτελώντας όμως μόλις το 4,23% του συνολικού προϋπολογισμού. Ωστόσο, τα «μικρά» αυτά έργα εμφανίζουν τον υψηλότερο λόγο δαπάνης/σύμβασης (95,37%), υποδηλώνοντας υψηλή αποτελεσματικότητα υλοποίησης. Ο αντίστοιχος λόγος για έργα ≥10 εκατ. € διαμορφώνεται σε ποσοστό 86,58% και για έργα από 5-9,9 εκατ. € σε ποσοστό 79,08%.
• Ο Ευρύτερος Δημόσιος Τομέας σημειώνει υψηλά ποσοστά στις εντάξεις, αλλά χαμηλά ποσοστά στην απορρόφηση
Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των έργων ανά κατηγορία τελικού δικαιούχου, σε επίπεδο προϋπολογισμού ένταξης, η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.» συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό (25,78%), ενώ ακολουθούν ο Ευρύτερος Δημόσιος Τομέας (24,89%) και τα Υπουργεία/Γενικές Γραμματείες με ποσοστό 16,4%. Ως προς το λόγο δαπάνης/σύμβασης, ωστόσο, ο Ευρύτερος Δημόσιος Τομέας εμφανίζει τη χαμηλότερη επίδοση, της τάξης του 74,4%. Συνολικά, θα μπορούσε να αναφερθεί ότι ο προϋπολογισμός των έργων που ανήκουν στη γενική κατηγορία έργων δημόσιων ή ευρύτερων δημόσιων φορέων ανέρχεται σε ποσοστό 80,13% του συνόλου, χωρίς ωστόσο να «μεταφράζεται» αυτό το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό σε αντίστοιχη διείσδυση των ηλεκτρονικών δημόσιων υπηρεσιών στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς το 2008 μόλις το 6% των Ελλήνων πραγματοποίησε ολοκληρωμένες συναλλαγές με το δημόσιο ηλεκτρονικά.
• Πρωτιά σε Περιφέρεια Θεσσαλίας
Η γεωγραφική ανάλυση των έργων του ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας» ανέδειξε την Περιφέρεια της Θεσσαλίας ως αυτή με τον υψηλότερο λόγο δαπάνης/σύμβασης (90,31%) σε αντίθεση με τις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας (75,86%) και Στερεάς (80,05%), οι οποίες παρουσιάζουν τα χαμηλότερα αντίστοιχα ποσοστά. Σε επίπεδο προϋπολογισμού ένταξης, τα έργα Τοπικής Εμβέλειας δεσμεύουν το 30,88% του προϋπολογισμού των ενταγμένων, ενώ ο μέσος προϋπολογισμός έργου Τοπικής Εμβέλειας είναι 139.529 € έναντι 4.753.013 € του μέσου προϋπολογισμού έργων Εθνικής Εμβέλειας.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε κατηγοριοποίηση των έργων με βάση το είδος επένδυσης που χρηματοδοτήθηκε. Αν εξαιρέσουμε την κατηγορία «Σχολεία, ΑΕΙ/ΤΕΙ (εξοπλισμός/Υποδομές/Δίκτυα/Λογισμικό/ΕΔΕΤ)», η πλειοψηφία των έργων ανήκουν στις κατηγορίες «Μελέτες/Σύμβουλοι Τεχνικής Υποστήριξης» (5,34%) και «Ψηφιοποίηση» (4,46%). Από άποψη προϋπολογισμού ένταξης, οι ‘πρωτιές’ αλλάζουν ως εξής, «Πληροφοριακά Συστήματα» (19,98%) και «Έργα Κατάρτισης - Εκπαίδευσης» (17,94%).
Σημειώνεται ότι κατά την ολοκλήρωση της παρούσας ανάλυσης, η καταγραφή των τελικών δαπανών του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» βρισκόταν ακόμη σε εξέλιξη, γεγονός που θα οδηγήσει σε πιθανή διαφοροποίηση ορισμένων στοιχείων με την ολοκλήρωση του Προγράμματος.
Β) Από την έρευνα για τη λειτουργία των μεγάλων έργων προέκυψαν ενδεικτικά τα εξής αξιοσημείωτα συμπεράσματα:
• Χρήση συστημάτων GIS
Τα μισά από τα υλοποιημένα έργα (53%) έδωσαν συνδυαστικά Ολοκληρωμένα Πληροφοριακά Συστήματα και Διαδικτυακές Πύλες, ενώ μόλις 1 στα 4 έργα έχει ενσωματώσει και Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα (GIS).
• 2 στα 5 έργα υστερούν στην ικανοποίηση των αρχικών τους στόχων
Ενώ 4 στα 5 έργα (80%) υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο συγκεκριμένης στρατηγικής του φορέα, παρόλα αυτά μόνο το 61% αυτών φέρονται να έχουν επιτύχει σε ικανοποιητικό βαθμό τους στόχους τους. Αιτία για το γεγονός αυτό φαίνεται να αποτελεί κυρίως η δυσκολία προσαρμογής των στελεχών του φορέα ή των χρηστών του κάθε έργου, παρόλο που σε ποσοστό 85% έλαβε χώρα πρόγραμμα εκπαίδευσης για εξοικείωση με τη νέα υπηρεσία.
Αυτό που προκύπτει ως ζητούμενο, από τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο, είναι περισσότερες ώρες πρακτικής εκπαίδευσης επί του αντικειμένου και ομογενοποίηση των διαδικασιών.
• 69% των έργων σε πλήρη παραγωγική λειτουργία
1 στα 5 έργα βρίσκεται σε μερική παραγωγική λειτουργία και 1 στα 10 δεν έχει λειτουργήσει ακόμη, κυρίως λόγω ελλιπούς ετοιμότητας των φορέων σε θέματα οργάνωσης.
• 62% των έργων δεν αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό σε σχέση με τις δυνατότητές τους
Μόλις το 32% των έργων διαθέτουν πολύ υψηλά (75% - 100%) επίπεδα χρήσης των συστημάτων τόσο ως προς τις προδιαγραφές τους, όσο και ως προς τις απαιτήσεις/ δυνατότητες του φορέα.
• Κυρίως υπηρεσίες επιπέδου 1
Η μεγάλη πλειοψηφία των έργων προσφέρει μόνο υπηρεσίες πληροφοριακού χαρακτήρα, δηλαδή υπηρεσίες επιπέδου 1 και δε διασυνδέεται με άλλα Πληροφοριακά Συστήματα.
• Μόνο για το 28% των έργων δεν απαιτείται και δεν είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του συστήματος η ανανέωση αδειών χρήσης λογισμικού.
• Υλοποίηση: Ζητούμενο η συνέπεια και η διοικητική υποστήριξη
Ως προς την υλοποίηση των έργων, τα προβλήματα που αναφέρθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό είναι η ελλιπής διοικητική υποστήριξη από το φορέα και η μειωμένη συνέπειά του σε σχέση με την παράδοση των παραδοτέων.
• Λειτουργία: Ζητούμενο η εκπαίδευση του προσωπικού
Ως σοβαρότερο πρόβλημα κατά τη λειτουργία των έργων αναφέρεται η έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού. Όλα τα συμπεράσματα συγκλίνουν, συνεπώς, ως προς την ανάγκη αποτελεσματικότερης προετοιμασίας και εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού εν όψει της λειτουργίας των έργων.
Οι συγκεκριμένες πληροφορίες αποτελούν μια ενδεικτική αναφορά στα διαθέσιμα συνολικά στοιχεία υλοποίησης του ΕΠ «Κοινωνία της Πληροφορίας». Στόχος της δημοσιοποίησής τους είναι, αφενός η αντικειμενική και λεπτομερής αποτύπωση της επιτευχθείσας προόδου και, αφετέρου, η βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση των διδαγμάτων κατά την υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Επιπλέον, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί κατά το δυνατόν η αξιοποίηση των έργων που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» έχει συσταθεί ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή στελεχών από την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού, την Ειδική Γραμματεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το Γραφείο του Πρωθυπουργού, το Υπουργείο Εσωτερικών, την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε και το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας. Η επιτροπή αυτή, αξιολογώντας και αξιοποιώντας και τα αποτελέσματα της προαναφερθείσας έρευνας, έχει ως στόχο τον εντοπισμό των προβλημάτων λειτουργίας και απόδοσης των έργων του Ε.Π. «Κοινωνία της Πληροφορίας» και την προώθηση εναλλακτικών λύσεων, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος απαξίωσής τους και να επιτευχθεί ο σκοπός για τον οποίο άλλωστε υλοποιήθηκαν.
Τα συνολικά κείμενα της μελέτης και της έρευνας βρίσκονται διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας στις παρακάτω διευθύνσεις:
http://www.observatory.gr/page/default.asp?la=1&id=2101&pk=437&return=183
http://www.observatory.gr/page/default.asp?la=1&id=2101&pk=438&return=183
καθώς και στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» www.infosoc.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου