"Η καινοτομία είναι πλέον μονόδρομος για την ελληνική οικονομία και κοινωνία και οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών αποτελούν ένα κρίσιμο μέσο και διευκολυντικό παράγοντα. Παράλληλα η ανάπτυξη εξωστρεφών πελατοκεντρικών μοντέλων προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα και πολλές δυνατότητες καινοτομίας".
"Η καινοτομία αποτελεί αναγκαιότητα τόσο στους ιδιωτικούς όσο και στους δημόσιους οργανισμούς. Ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε αυτήν την εποχή, η εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών αποτελεί καθοριστικό πρόκριμα για να βρεθεί μια επιχείρηση με ενισχυμένη θέση, όταν τα πράγματα αποκτήσουν τη "νέα κανονικότητά τους"".
"Η καινοτομία αποτελεί αναγκαιότητα τόσο στους ιδιωτικούς όσο και στους δημόσιους οργανισμούς. Ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε αυτήν την εποχή, η εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών αποτελεί καθοριστικό πρόκριμα για να βρεθεί μια επιχείρηση με ενισχυμένη θέση, όταν τα πράγματα αποκτήσουν τη "νέα κανονικότητά τους"".
Ετσι παρουσιάζει το ηλεκτρονικό του βιβλίο, με τίτλο «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – Εξωστρεφεια και πελατοκεντρικότητα στα επιχειρησιακά μοντέλα – Ο ρόλος των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)», ο Βασίλης Τραπεζάνογλου.
Σύμβουλος Διοίκησης στον όμιλο Euorbank τα τελευταία πέντε χρόνια, ο Βασ. Τραπεζάνογλου έχει συνδέσει το όνομά του με την ελληνική αγορά τεχνολογίας για τρεις δεκαετίες. Εχει εργαστεί σε κορυφαίες θέσεις αρκετών εταιρειών τεχνολογίας, καθώς και στον τραπεζικό κλάδο.
Οπως γράφει στον πρόλογο του βιβλίου, "η καινοτομία αποτελεί ένα από τα πιο προσφιλή στοιχεία που ενσωματώνουν στην πολιτική που επαγγέλλονται τα διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων αλλά και οι πολιτικοί. Είναι το αλατοπίπερο που προσθέτουν οι επιχειρηματίες για να κάνουν πιο ελκυστικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Είναι το επικοινωνιακό όχημα των πολιτικών που επιθυμούν να εμφανίσουν «σύγχρονο» πρόσωπο και να δημιουργήσουν μεταρρυθμιστικές προσδοκίες".
Ο Βασ. Τραπεζάνογλου παραδέχεται πως "η πραγματικότητα βέβαια συχνά δεν συμφωνεί με τις διακηρύξεις και το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο στη χώρα μας. Αυτό συμβαίνει άλλοτε γιατί δεν είναι σαφώς κατανοητή η έννοια της καινοτομίας και άλλοτε γιατί οι υποσχέσεις και οι σχεδιασμοί για προώθηση καινοτομιών σκοντάφτουν στην αδυναμία πρακτικής εφαρμογής των νέων ιδεών που διατυπώνονται".
Επιπλέον, "οι συγχύσεις γύρω από το τι είναι και τι δεν είναι καινοτομία είναι πολλές. Οι πιο βασικές είναι δύο:
• Η εντύπωση ότι κάθε πρωτότυπη ή ευφυής ιδέα αποτελεί καινοτομία. Η τελευταία απαιτεί αποτελεσματική εφαρμογή της ιδέας και αποδοχή της από αυτούς στους οποίους απευθύνεται, ώστε να υπάρχει το τεκμήριο παραγωγής αξίας. Οι πρωτότυπες ιδέες, οι ανακαλύψεις, οι εφευρέσεις αποτελούν το πρόκριμα μόνον για καινοτομίες
• Η άστοχη ταύτισή της με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και ειδικότερα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), που οφείλεται στο γεγονός ότι η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την κυριαρχία των καινοτομιών που έχουν ηλεκτρονική βάση, στηρίζονται δηλαδή στην αξιοποίηση της ηλεκτρονικής με τη μορφή προϊόντων ή υπηρεσιών".
"Είναι γεγονός ότι οι ΤΠΕ δημιουργούν το υπόβαθρο για καινοτόμο δράση και αποτελούν συχνά αναγκαία προϋπόθεση για την υλοποίησή της. Όμως οι ΤΠΕ δεν παύουν να αποτελούν ένα μέσο, πολύτιμο οπωσδήποτε, στη διάθεση ενός καινοτόμου οργανισμού για το «ταξίδι καινοτομίας». Η εμπέδωση κουλτούρας καινοτομίας, η αμφισβήτηση αποκρυσταλλωμένων αντιλήψεων και στερεότυπων που εμπεδώνονται σε έναν κλάδο ή στο πλαίσιο μιας επιχείρησης, η άσκηση συστηματικής πολιτικής ανταμοιβής καινοτόμων πρωτοβουλιών, η ενθάρρυνση του πειραματισμού και η ψύχραιμη διαχείριση αποτυχιών αποτελούν κρίσιμα συστατικά στοιχεία ενός καινοτόμου οργανισμού".
Κατά τον Βασ. Τραπεζάνογλου, "ενας οργανισμός μπορεί σχετικά εύκολα να εισάγει καινοτομία, να υιοθετεί δηλαδή καινοτομικά προϊόντα, υπηρεσίες, μεθόδους παραγωγής και λειτουργίας ή δίκτυα διανομής και εξυπηρέτησης. Από την άλλη πλευρά η ενδογενής καινοτομία, η εσωτερική παραγωγή και εφαρμογή της απαιτεί σημαντικά πιο δημιουργικό περιβάλλον αλλά μπορεί να αποφέρει και πιο πλούσια οφέλη, αφού επιστρατεύει και αξιοποιεί το δημιουργικό δυναμικό ενός οργανισμού και ενισχύει τη ανταγωνιστικότητά του".
Η κυκλοφορία του e-Book είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ, με βάση τα δικαιώματα που προβλέπει η άδεια Creative Commons Attribution 3.0 License [ελεύθερη διανομή υπό τις προϋποθέσεις: Αναφορά Προέλευσης, Μη εμπορική Χρήση, Όχι Παράγωγα Έργα].
Κατεβάστε το από εδώ. Αξίζει τον κόπο πιστέψτε με!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου